Socialjour och mottagning
Om du behöver akut hjälp kan du vända dig till socialförvaltningens mottagning på vardagar, under dagtid. På kvällar och helger vänder du dig till socialjouren.
Du kan vända dig till socialförvaltningens mottagning om du behöver söka hjälp för dig och din familj, eller om du är orolig för att någon annan far illa. Det kan handla om till exempel våld, missbruk eller övergrepp. På mottagningen ser vi till att du får kontakt med rätt person och avdelning inom socialtjänsten.
Mottagningen finns på Bredgatan 17 Helsingborg (karta).
Telefon: 042-10 64 56.
Du kan också skicka ett meddelande till socialförvaltningen. Vi besvarar ditt meddelande så snart som möjligt under vardagar.
Öppettider: Måndag-fredag klockan 09:00-12:00 och 13:00-16:00.
Socialjouren
På socialjouren kan du få hjälp vid akuta, sociala problem som inte kan vänta till nästkommande vardag.
Socialjouren finns på Berga allé 25 Helsingborg (karta).
Telefon: 114 14 (polisens växel).
Öppettider:
Måndag-torsdag klockan 17:00-24:00.
Fredag klockan 17:00-02:00.
Lördag klockan 10:00-02:00.
Söndag och helgdagar klockan 10:00-24:00 (om helgdagen inträffar på en fredag eller lördag har jouren öppet till 02:00).
112
Nödnumret 112 ska du bara använda vid akuta nödsituationer där det föreligger fara för liv, egendom och miljö. Om du är i en situation där du inte behöver akut hjälp kan du ringa något av följande nummer:
1177 – sjukvårdsrådgivning
114 14 – polisens nummer vid icke akuta händelser
113 13 – informationsnummer vid allvarliga olyckor och kriser
Akut psykiatrisk mottagning
Behöver du eller någon i din närhet snabb psykiatrisk hjälp ska du vända dig till en psykiatrisk akutmottagning. De har öppet dygnet runt.
Sjukvårdsrådgivningen 1177
Du kan ställa frågor och få råd om vård dygnet runt på sjukvårdsrådgivningen.
Komplettera din feedback genom att välja en kategori och ange kommentar.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att [det formuläret ska användas till]. Uppgifterna kommer inte att hanteras för något annat syfte, och kommer att raderas när [ärendet är avslutat]. Läs om hur Helsingborgs stad hanterar personuppgifter.